Kuala Lumpur...a city of contrast and diversity - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jesper Gwen - WaarBenJij.nu Kuala Lumpur...a city of contrast and diversity - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Jesper Gwen - WaarBenJij.nu

Kuala Lumpur...a city of contrast and diversity

Blijf op de hoogte en volg Jesper

29 Augustus 2017 | Maleisië, Kuala Lumpur

Als herboren begonnen we vandaag opnieuw aan de tour door Kuala Lumpur. We zijn opgestapt in een Hop on Hop off bus en de eerste stop was bij het paleis van de sultan.
Daarna zijn we doorgegaan naar het onafhankelijkheidsplein waar we toevallig op een generale repetitie van het leger stuitte. 31 augustus viert Maleisie het onafhankelijkheidsfeest en dat pakken ze hier grootst aan. Geweldig om te zien. De soldaten hadden tegelijkertijd ook wat te zien want blonde dames zie je hier niet snel.
Daarna liepen we verder en kwamen een journalist tegen die ons gelijk een tour door de wijk heeft gegeven. Hij nam ons ook mee naar een indoor foodhall waar ik spontaan een ijsje heb besteld die ik niet kende (blijkt een lokaal lekkernij te zijn) maar die super lekker was dus die hebben Jes en ik samen opgegeten terwijl we luisterden naar alle coole verhalen van de journalist.
Hierna gingen we ieder ons weg.
We zijn toen door chinatown gelopen waar we in 2 tempels zijn geweest. Het ene moment sta je blootvoets in een hindoe tempel en 5 meter verderop sta je in de wierook in een Chinese tempel. Zo divers.
Na chinatown stapten we in de bus naar de beroemde petronas towers. Zo mooi! We zijn daarna in een ontzettend groot winkelcentrum een broek en nette schoenen gaan kopen zodat we door konden naar de skybar lounge. Hier hebben we op verdieping 33 cocktails gedronken met een schitterd uitzicht op de skyline van KL!
Als laatste zijn we langs een eetstraat gelopen en was het alweer tijd om terug te gaan naar het hotel. Tevreden hebben we daar nog een drankje gedronken en nagenoten van de dag.