Met zweet..file en verlamming - Reisverslag uit Jerantut, Maleisië van Jesper Gwen - WaarBenJij.nu Met zweet..file en verlamming - Reisverslag uit Jerantut, Maleisië van Jesper Gwen - WaarBenJij.nu

Met zweet..file en verlamming

Blijf op de hoogte en volg Jesper

31 Augustus 2017 | Maleisië, Jerantut

Vandaag was het tijd om KL te verlaten. De auto zou om 9 uur worden afgeleverd maar door de nationale feestdag kwam hij 45 minuten later. Vervolgens hadden we ook nog ruzie met de Tom Tom (zoals gewoonlijk). Dat ding is gewoon verrot (van binnen en van buiten). Toen we eindelijk op weg waren, was het nog een hele uitdaging om de stad uit te komen want alles was afgesloten....vanwege de nationale feestdag. Éénmaal de stad uit, kwamen  we in een file...die UREN duurde...door de nationale feestdag. En bovenop dat had ik ook nog kalmeermiddelen nodig vanwege alle idioten hier op de weg! Voor ons geen feestdag dus. Voor wat afleiding ben ik aangenomen als tom tom installeerder. Wat inhoudt dat je om de 10 minuten (wanneer de tom tom weer van het raam valt) de tom tom weer ophangt. Uitdagend hoor.
Uiteindelijk hebben we het plaatsje bereikt waar we op een bootje stapten en naar ons hotel werden gebracht dat zich midden in de jungle bevond. Het klimaat is hier zo warm en zo vochtig dat je non stop blijft zweten uit alle poriën die je maar hebt. Je zweet op plaatsen waarvan je niet wist dat je kon zweten. Toen we aan land kwamen moesten we ook nog een paar trappen op (met backpacks). Eenmaal boven kreeg je een verfrisend drankje en een nat handdoekje voor het zweet. Dat was erg welkom! Daarna kon je een hut in om je in te checken maar wel eerst je schoenen uit doen. Uiteraard wilden we gelijk wat excursies voor dezelfde avond en de volgende dag boeken. Die van savonds was geen probleem maar die voor morgen waren allemaal niet mogelijk. We moesten vanavond maar terug komen. Eerst maar naar onze kamer om ons op te frissen en om te kleden voor de avond jungle walk. Dat zou 3 minuten lopen zijn. Dat bleek 10 minuten te zijn haha. Maar we hebben dan ook wel een prachtig vrij staand hutje met een balkon in de jungle.
Na een opfrisbeurt zijn we opnieuw de excursies gaan boeken (met succes) en daarna wat gaan eten zodat we konden we beginnen aan de avond jungle walk.
Tijdens de avond wandeling zag je bijna niks (vanwege het donker) totdat de gids zegt dat je je zaklamp aan moest doen. Tijdens deze wandeling door de jungle hebben we spinnen, duizendpoten, sexende wandelende takken en schorpioenen gezien. Deze laatste blijken licht in het donker te geven als je er met een paars licht op schijnt. Echt een joekel hebben we gezien . brrrr zo eng!! Maar we hebben ook een luiaard aap gezien. Echt geweldig! Na de avond wandeling hebben we nog even een cocktail gedronken om alle adrenaline weg te praten.

P.s: we zitten in Taman Negara maar deze site kent dat niet