Georgetown - Reisverslag uit Batu Feringgi, Maleisië van Jesper Gwen - WaarBenJij.nu Georgetown - Reisverslag uit Batu Feringgi, Maleisië van Jesper Gwen - WaarBenJij.nu

Georgetown

Blijf op de hoogte en volg Jesper

05 September 2017 | Maleisië, Batu Feringgi

Vandaag zijn we vroeg in de ochtend naar de Clan Jetty's gelopen. Dit zijn houten hutjes op palen in het water waar vroeger vis en specerijen werden verkocht. Nu kun je er wat eten en zelfgemaakte spullen kopen. Omdat het nog vroeg was, was het erg rustig. Dat was wel zo prettig.
Daarna hebben we een Chinese tempel bezocht waar ze bezig waren met het voorbereiden van een feest. Offerschaaltjes, rijst, bloemen en een compleet geroosterd varken lag al op tafel. Ook hier was het nog erg rustig dus we konden rustig rond kijken. Een heel mooie tempel die ook te zien is in de film 'Anna and the king'.
Vervolgens zijn we op de hop on hop off bus gestapt waar we de hele dag zoet mee waren. Tempels, moskeeën, kerken, hindoe tempels en prachtige stranden passeerde de revue. Als laatst zijn we uitgestapt in het Unesco erfgoed gebied met onder ander China Town. Hier kwamen we geweldige street art tegen. Tussendoor nog wat geshopt en opeens stonden we in Little India. Een andere buurt in Georgetown met een heel ander sfeertje. We zijn uiteindelijk in een Trishaw (fietstaxi) gestapt, die ons naar DE eet plek in stad bracht. Jesper had vriendjes gemaakt dus we kregen de beste tafel die het beste uitzicht had, midden tussen de Hawkers (eetkraampjes) en bij de meeste ventilatoren. Hier hebben we weer allerlei Aziatische gerechten gegeten terwijl we konden luisteren naar zingende Maleisiërs. Een beetje fout maar wel geinig vermaak.
Nadat we ons buikje hadden rond gegeten liepen we terug naar het hotel maar opeens zaten we in een backpackers café waar we met een laatste drankje de dag hebben afgesloten.