Like Tarzan - Reisverslag uit Gerik, Maleisië van Jesper Gwen - WaarBenJij.nu Like Tarzan - Reisverslag uit Gerik, Maleisië van Jesper Gwen - WaarBenJij.nu

Like Tarzan

Blijf op de hoogte en volg Jesper

07 September 2017 | Maleisië, Gerik

Vandaag zijn we weer de jungle in gegaan. Eerst met een boot naar het leger om toestemming te krijgen. Hiervoor hebben we weken geleden kopieën van ons paspoort moeten opsturen. Serieuze sizzle!
Daarna zijn we naar een plek gegaan waar we een kleine hike hebben gedaan. Daar hebben we de beroemde Rafflesia bloem gezien. Dit is een vleesetende bloem die wel een meter groot kan worden. Hij schijnt heel erg te stinken. Ik vond m vooral erg mooi! Kei gaaf om gezien te hebben want ze bloeien niet altijd dus je moet geluk hebben.
Daarna zijn we naar een andere plek gevaren waar we een lange off road hike tour door de jungle hebben gedaan. Over stenen, door riviertjes, hangend aan touwen, glibberend door de modder en kruipend onder de bomen door. Best heel zwaar maar je waant je helemaal als een soort Tarzan die door de jungle slingert. Echt super tof! We kwamen aan bij een heel mooie waterval waar we even een rustpauze hebben gehouden. De jungle geluiden in combinatie met het storten van het water is oorverdovend en tegelijkertijd het meest rustgevende geluid ooit.
Vervolgens zijn we naar een dorpje gevaren waar de Oerang Asli leven. De oorspronkelijke bewoners van Maleisië die nog helemaal in en met de natuur leven. Een aparte ervaring wat nog steeds een plekje in mijn hoofd moet krijgen....vreemd.
Als laatste zijn we naar een andere waterval gegaan waar we, na nog een hike door de jungle, een verkoelende duik konden nemen. Heerlijk!
We hadden net de olifanten gemist maar de voetafdrukken waren nog aanwezig.
Daarna was het tijd om weer terug te gaan. In de boot moest iedereen zich ontdoen van de bloedzuigers behalve Jes en ik. Dankzij onze uber coole anti bloedzuiger sokken! Yeah!
Eenmaal in het hotel hebben we nog even een plonsje gedaan in het mooie zwembad. Savonds hebben we, met een drankje en een uitzicht over de rivier met de jungle in de verte, de dag afgesloten.

• 09 September 2017 - 14:34

Maaike:

Wat schrijven jullie ontzettend leuke verhalen. Het voelt bijna alsof ik erbij ben. :-)