Bamboe Sup - Reisverslag uit Kota Bharu, Maleisië van Jesper Gwen - WaarBenJij.nu Bamboe Sup - Reisverslag uit Kota Bharu, Maleisië van Jesper Gwen - WaarBenJij.nu

Bamboe Sup

Blijf op de hoogte en volg Jesper

08 September 2017 | Maleisië, Kota Bharu

Voordat we de jungle weer gingen verlaten, besloten we het er nog even van te nemen. We stapten samen op een bamboevlot met twee bamboepeddels en al staande vaarden we langs de kust. Hier kwam mooi de Go Pro van pas (vandaar nu geen foto's, die komen wel in het fotoalbum). Na een stuk gepeddeld te hebben, kwamen we aan bij een kleine baai waar we omringd waren door hoge bergen met alleen maar groen en het geluid van heel veel vogels. Hier hebben we even gelegen op het vlot om te genieten van alle rust en de omgeving. Heerlijk. We kregen er eigenlijk geen genoeg van maar zijn na een tijdje toch terug gepeddeld om onze spullen te pakken en in de auto verder het land in te gaan. Ik ga de jungle zeker missen!!
De rit was weer zenuwslopend. Ik kan straks geen brommer meer zien. Stelletje brommerwausen.
De omgeving veranderde ook snel, om de paar kilometer stond een moskee en uit alle hoeken en gaten kwamen moslims naar de moskee wat voor veel onrust op de weg zorgde. Na een tijdje arriveerde we in Kota Bharu. Hier hangt een heel andere sfeer dan in de andere steden. Je waant je meer in een Arabisch land. Toen we gingen pinnen in een mega groot winkelcentrum zag je ook alleen maar winkels waar ze hoofddoekjes verkochten. We heel mooie trouwens!
Daarna zijn we bij het zwembad gaan liggen waar we toch wel vreemd werden aangekeken. En ik had nog wel mn mooie Michael Kors badpak aangedaan. Een badpak!!! En Jesper zwom zonder t-shirt...dat kan natuurlijk echt niet. Maar goed....we zijn hier maar 1 nachtje want morgen vertrekken we naar de Perhentian Islands om daar tot rust te komen na alle avonturen. Super veel zin in!