The Final Frontier - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jesper Gwen - WaarBenJij.nu The Final Frontier - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Jesper Gwen - WaarBenJij.nu

The Final Frontier

Door: Gwen

Blijf op de hoogte en volg Jesper

23 September 2013 | Zuid-Afrika, Kaapstad

*Snif* vandaag alweer ons laatste dag in dit prachtige land. Het vliegtuig vertrekt vanavond en de tassen hebben we gisteren al ingepakt dussss...

gaan we er vandaag toch nog even alles eruit halen wat eruit te halen valt!

Bepakt en bezakt, zakten we af naar bijna het laagste puntje van Zuid-Afrika. Kaap de goede hoop!
Hier hadden we vanaf een hele hoge vuurtoren een mooi uitzicht over de oceaan. Tenminste als je tussen de chinezen door kon kijken ;-) Het klopt echt hoor het beeld wat mensen van ze hebben. Ze maken echt overal een foto van. En niet 1 maar 100. Ongelooflijk. Dit is eigenlijk al een attractie op zich. Maar soms ook wel heel vervelend.

Vervolgens gingen we op zoek naar Pinguïns. Juist, ja echt PINGUÏNS. In Afrika. Net voordat we de zoektocht hadden opgegeven vonden we een plek waar ze wel waren. Samen met....inderdaad 100 chinezen. We zijn dus ook niet op de thee gebleven bij de pinguïns ;-) Wel erg leuk om ze gezien te hebben.

En ja toen was het toch echt tijd om richting het vliegveld te gaan. Met gemengde gevoelens leverden we de auto in. Blij dat we voorlopig er niet meer in hoeven te zitten (ja dat word je zat na een tijd) maar jammer dat hiermee onze reis echt voorbij is.

Maar de reis was nog niet helemaal voorbij want eerst mochten we nog even 20 uur gaan reizen naar Nederland. Dit viel nog niet mee. Ookal vlogen we met Emirates, vliegen blijft gewoon heel saai. Maar we zijn weer veilig terug gekomen en daar gaat het om. Na een half uurtje treinen en 10 minuutjes lopen naar huis, kwamen we eindelijk thuis.
Eenmaal thuis werden we belaagd door twee katten. Ik heb van mijn hele leven nog nooit zulke blije katten gezien! Binky hield niet op met spinnen en bleef maar knuffelen en brabbelen. Hij verloor ons niet uit het oog. Ook Pinky die normaal niet zo knuffelig is naar Jesper week niet van onze zijde. Zo fijn om weer lekker bij je beestjes in je eigen huisje te zijn!

Reizen is ontzettend leuk maar...

there's no place like home!!

The End!