Fata Morgana - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Jesper Gwen - WaarBenJij.nu Fata Morgana - Reisverslag uit Dubai, Verenigde Arabische Emiraten van Jesper Gwen - WaarBenJij.nu

Fata Morgana

Door: Gwen

Blijf op de hoogte en volg Jesper

06 September 2013 | Verenigde Arabische Emiraten, Dubai

Na 5 uurtjes slaap gingen we op avontuur in de grote mensen speel plaats midden in de woestijn. De lichtjes waren dit keer uit maar de gebouwen waren nog steeds imposant. Met een busje trokken we door de stad. De eerste keer dat we een shopping markt gingen bezoeken was voor ons ook gelijk de laatste keer. Een oorlogsgebied waar je werd dood gegooid met neppe rolex horloges en ook de neppe gucci tassen vlogen om je oren. Met 3x nee nam men niet genoeg en na de 10x zette we het op een loopje. Ik heb nog nachtmerries van achtervolgende D&G tassen. Brrr. Gelukkig ging de bus weer snel verder. We zijn langs het 7 sterrenhotel gereden en langs het Atlantis hotel vlakbij het palm eiland. Onderweg zag je nog veel meer grote en mooie en soms te absurde gebouwen. Het kan in Dubai niet gek genoeg zijn. Onze einde top was de grootste shopping mall van de wereld. In de twee na grootste hadden ze de grootste indoor ski baan van de wereld. En hoewel dat erg aantrekkelijk klonk met 45 graden buiten, hebben we toch maar voor de grootste gekozen met een indoor schaatsbaan, aquariums waar je doorheen kon lopen, watervallen en heel heel heel veel winkels. Huge!! Na het shoppen zijn we omhoog gegaan in een soort tijdmachine lift was je binnen 10 sec op verdieping 124 in het grootste gebouw van de wereld. Mooi uitzicht! Vervolgens hebben we nog een fontein voorstelling bezocht en gingen nog even wat eten terwijl we alle shoppende culturen van de wereld zagen langs lopen. Wat hebben sommigen mensen toch een hoop geld. Wij hebben misschien minder geld maar gingen toch erg gelukkig naar bed!