Struisvogel mania - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van Jesper Gwen - WaarBenJij.nu Struisvogel mania - Reisverslag uit Oudtshoorn, Zuid-Afrika van Jesper Gwen - WaarBenJij.nu

Struisvogel mania

Door: Gwen

Blijf op de hoogte en volg Jesper

18 September 2013 | Zuid-Afrika, Oudtshoorn

Met een beetje tegenzin gingen we vandaag op weg. De moeheid begint zijn tol te eisen. Maar het is gelukkig allemaal goed gekomen.

Vandaag stond een oude trein op de planning en de struisvogels.

Als eerste reden we naar het spoorweg museum(pje). In eerste instantie konden we het weer eens niet vinden en vonden ineens een `house for the aged`. Ik zag een oude vrouw trekken aan een groot hek met een enorm ketting slot eraan. Verderop zaten oude mensen in rolstoelen buiten in een kaal parkje. Dit deed me toch wel pijn. Ik had al verhalen over verzorgingstehuizen gehoord maar dit maakte het plaatje compleet. Weg gestopt achter een hek waar niemand meer naar om kijkt...
Nu ben ik natuurlijk bevooroordeeld vanwege mijn werk en ik weet niet hoe het achter het hek eraan toe gaat maar ik heb er geen goed gevoel bij...
Net zoals de vele getho`s hier. Grote dorpen vol met op elkaar gestapelde huisjes van rot hout en plastic platen die je alleen in films ziet. Toen we er van de week per ongeluk doorheen reden besef je pas hoe ongelooflijk veel geluk wij hebben!! Een echte eye-opener!!!

Maar goed, het museum viel in het begin erg tegen maar bleek toch wel erg interessant te zijn. Treinen en prenten van meer dan 150 jaar oud. Mooi om te zien hoe het er toen aan toe ging in vergelijking met nu. Zo statig!! Leuk hoor. Helaas zat een ritje er voor ons niet in want we moesten weer verder.

Onderweg naar Oudtshoorn kwamen we enorme borden tegen over een struisvogel boerderij. Hier gingen we even een kijkje nemen. We zouden een tour krijgen van een uur en als afsluiter zou ik op we struisvogel gaan rijden. In plaats daarvan werden we meteen naar een struisvogel geleid en moest ik gaan zitten. Zonder instructies of wat begon het. Meteen rende dat beest met mij weg. Dood eng!!
Ik viel er bijna vanaf dus het moest OPNIEUW! En de tweede keer was niet veel beter. Ik vond het ontzettend zielig voor dat beest! Ik kon er ook niet mee verder. We werden vervolgens weer naar er begin gebracht. Dat was het.... Heel vreemd!!

Dit kon het niet zijn dus we besloten naar een andere farm te gaan (Er zijn hier ontzettend veel struisvogel boerderij's in de omgeving). Hier ging het heeeeel anders. Je merkte dat ze veel meer respect hadden voor de dieren en er veel meer vanaf wisten. We kregen veel informatie en zagen een heleboel. Jesper mocht op een paar eieren gaan staan en ik ging weer rijden op een struisvogel. Het ritje was gelukkig stukke beter. Helaas mocht Jesper niet.

S`avonds hebben we op aanraden struisvogel steak gegeten. Erg lekker!! Een goede afsluiter van de dag.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zuid-Afrika, Oudtshoorn

Jesper

Op avontuur....

Actief sinds 08 Sept. 2013
Verslag gelezen: 167
Totaal aantal bezoekers 9173

Voorgaande reizen:

19 September 2018 - 10 Oktober 2018

Marokko

27 Augustus 2017 - 15 September 2017

Oost West Maleisie

20 Oktober 2016 - 03 November 2016

Hawaii & New York

05 September 2013 - 24 September 2013

Dubai & Zuid-Afrika

Landen bezocht: