Safari Virgins - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Jesper Gwen - WaarBenJij.nu Safari Virgins - Reisverslag uit Phalaborwa, Zuid-Afrika van Jesper Gwen - WaarBenJij.nu

Safari Virgins

Door: Gwen

Blijf op de hoogte en volg Jesper

09 September 2013 | Zuid-Afrika, Phalaborwa

Lieve allemaal,

Helaas hadden we na een storm geen wifi meer in ons rieten hutje. In de hotels daarna hadden ze nog nooit van wifi of i-net gehoord. Maar het goede nieuws: we leven nog :D Dus nu een grote inhaalslag!

Vandaag begon ons eerste grote safari tocht! Maar zoals de meeste eerste keren viel dit in het begin een beetje tegen.
Als echte safari virgins stapte we vroeg in de auto en reden het beroemde Kruger National Park in. In obs eigen auto met de neuzen tegen de ramen geplakt reden we nog langzamer dan stapvoets door het park. Je begrijpt natuurlijk wel dat we na een kwartier, zonder dieren gezien te hebben, we verveeld uit het raam staarden. Dat houdt in, Gwen slapend (zoals altijd in de auto) en Jesper kijkend op z`n gsm voor voetbal nieuws. Totdat we aankwamen bij een uitkijkplek. Hier zagen we voor het eerst Hippo `s (nijlpaarden) in het water. Althans de neusjes en oortjes. Tien bleek dat mijn verrekijker aankoop van de action echt bagger was. Die van Jes deed het heel goed en o waren we helemaal in de ban van de hippo neusjes! Dit werkte verslavend dus we zijn door gereden. Al snel liepen er een aantal Impala `s over en vonden we een groep Buffelo`s. En ineens stonden we midden in een groep olifanten met baby olifanten. Wat een geweldig gevoel was dat! Zo kon het dus ook! Wow! Daarna kwamen we nog zebra `s en nog veel meer antilopen tegen. Ook een verlegen olifant die dacht verstopt te zitten. Alleen stak zijn kont uit de bosjes. 4 the record: een olifanten kont is hugeeee ;) Hij had wel gezelschap van 2 vlooiende bavianen en 1 verdwaalde bambie. Een apart gezelschap. Voldaan na de eerste keer gingen we terug naar het resort voor ons tweede avontuur van de dag.

We hadden in Nederland al een rivier safari geboekt en die vertrok die middag. Het was een aparte boot met twee verdiepingen en we groep dronken Zweden. Deze mensen begrijpen niet dat je stil moet zijn in de buurt van wilde dieren. Men ziet een vogel -> men roept: KIJK EEN VOGEL!!! -> weg vogel. OMG!! Anyway we hebben toch nog we heleboel Hippo `s kunnen zien die half boven het water uitstaken en gekke geluiden maakte. Het klinkt alsof ie je uitlacht. Heel leuk. Jesper kan het goed na doen :p Mijn persoonlijke hippotje :D
Na de boot safari werden we gezandstraald terug naar het resort in de Jeep. Waar we dus geen wifi meer hadden vanwege de storm maar het eten was ontzettend lekker dus voldaan gingen we die nacht slapen! Dromend over olifantjes!