Zoek Whally - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Jesper Gwen - WaarBenJij.nu Zoek Whally - Reisverslag uit Plettenberg Bay, Zuid-Afrika van Jesper Gwen - WaarBenJij.nu

Zoek Whally

Door: Gwen

Blijf op de hoogte en volg Jesper

17 September 2013 | Zuid-Afrika, Plettenberg Bay

Toen we vandaag op weg gingen kwamen we na een kwartier rijden een ernstig ongeluk tegen. We hadden er niet een paar minuten eerder moeten zijn. Het we net gebeurd. Een personen auto is tegen een vrachtwagen aan geknald. De personen auto was voor de helft weg. Een deel zat vast geplakt aan de vrachtwagen (deur van bestuurder). Bestuurder zelf was weg, alleen de passagier ernaast lag voor de helft in de auto. Omstanders zoals een busje wegwerkers kwamen meteen te hulp. Ook anderen hielpen de vrachtwagen chauffeur. Na 3 minuten moesten we er precies doorheen rijden. We waren er allebei erg stil van. Vreselijk!! .....
Zet je wel aan het denken!!....

Maar goed...In Nederland hadden we al een walvis excursie geboekt en deze stond vandaag op de planning.
Vanuit Knysna reden we naar Plettenberg Bay waar we met een bootje de zee op vaarde.
Tijdens de rit hebben we alleen een paar walvissen gezien, maar daar kwamen we uiteindelijk ook voor. Een machtig gezicht om zulke grote beesten te zien. Het is parings seizoen dus je kon ze achter elkaar zien gaan.
Ik denk dat het een erg leuke excursie zou zijn als je niet:

- na een kwartier enorm moest plassen en vervolgens anderhalf uur daarop moest wachten
- en zee ziek zou zijn

Maar we waren erg blij dat we iets hadden gezien.

In de middag zijn we op zoek gegaan naar de Birds of Eden maar na 4x op en nieuw gereden te hebben konden we het absoluut niet vinden en niemand kon ons helpen.

Dus zijn we doorgereden naar het stadje Knysna. Een prachtig pittoresk haven stadje waar we op een terrasje de zon zagen ondergaan. Fijn om ook even bij te komen na al die drukke dagen!