The Big 4 - Reisverslag uit Marulaneng, Zuid-Afrika van Jesper Gwen - WaarBenJij.nu The Big 4 - Reisverslag uit Marulaneng, Zuid-Afrika van Jesper Gwen - WaarBenJij.nu

The Big 4

Door: Gwen

Blijf op de hoogte en volg Jesper

11 September 2013 | Zuid-Afrika, Marulaneng

We hadden inmiddels de smaak te pakken en waren al behoorlijk safari-verslaafd, dus boekten een big 5 safari voor vandaag. Deze vertrok pas smiddags dus we konden sochtends nog even zwemmen en een middag dutje doen in de hangmat!

Daarna vertrokken we in een grote jeep door het geurnsey private reserve. Hier kwamen we eerst de neushoorn tegen. Wat een grote dieren zeg van dichtbij. Best spannend als je die hoornen ziet. Daarna vonden we de leeuwen. WOW. Je kon ze bijna aanraken. Wat een prachtige beesten! Met kleine welpjes er bij. Geweldig! Kregen er maar geen genoeg van en bleven foto`s schieten! Daarna reden we mee met een kudde olifanten. Dit keer minder gevaarlijk omdat je in een jeep zit. Wel heel mooi. Na de olifanten weer wat buffelo `s. Helaas geen luipaard voor ons want die was de hele dag al zoek. Dit is ook de meest moeilijk vindbare. Toch mocht dit niet de pret drukken want we hadden prachtige dingen gezien die e nooit meer zullen vergeten!!

Terug in het kamp begon het eten horror opnieuw maar werd dit keer afgesloten met traditionele liederen die werden gezongen door de keukenprinsessen en twee obers. Zij deden dit omdat de eigenaar vandaag precies 6 jaar gelden het complex had gekocht. Het was een heel leuk optreden waarin je helemaal in de Afrikaanse sferen kwam. Een mooie afsluiter van de dag!

• 17 September 2013 - 08:19

Kiki:

Dag lieverds,

Het is volop genieten van de verhalen over jullie avonturen!! Kusjes, Kiki