Nacht safari - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Jesper Gwen - WaarBenJij.nu Nacht safari - Reisverslag uit Hazyview, Zuid-Afrika van Jesper Gwen - WaarBenJij.nu

Nacht safari

Door: Gwen

Blijf op de hoogte en volg Jesper

13 September 2013 | Zuid-Afrika, Hazyview

Om het safari avontuur af te sluiten besloten we dat we nog 1 safari wilde doen. De nacht safari.
Helaas kon deze niet vanuit het hotel geboekt worden des we moesten zelf naar White River rijden om de excursie rond te krijgen. In White River vonden we een chagrijnig meisje met hele enge tanden de duidelijk geen zon had in vragen. Nu wil ik toch graag wat meer info als ik 200 euro uitgeef maar daar was zij het niet mee eens en bleef maar zuchten. Uiteindelijk hadden we een ``nacht`` safari geboekt van 4 tot 7. Nietzo nacht dus maar goed. Als afsluiter zouden we een braai (bbq) krijgen. Dat leek ons wel erg leuk.

Om de tijd te doden gingen we opnieuw naar gods window. Dit keer met beter weer maar nog steeds niet de moeite waard.

De nacht safari werd uiteindelijk een privé safari. En tijdens de nacht safari hebben we bijna geen dieren gezien maar wel een prachtige zon ondergang. Helemaal alleen midden in het kruger park op een hoge berg. Schitterend! Zo stil en zo puur!
Tien we verder in het donker reden is het wel leuk om het nachtleven daar mee te maken. De sfeer te proeven. Je hoort van alles maar ziet bijna niets. Spannend en tegelijkertijd heel sereen. Tien we stopte bij een poeltje zag je vuurvliegjes. Dit gaf een mysterieuze, sprookjes beeld. Ik had er wel eeuwig naar kunnen kijken. Net zoals de sterren hemel. Zo ontzettend groot met zoveel sterren. Wow! Heel leuk om mee gemaakt te hebben.
Ten we terug kwamen kregen we helaas geen beloofde braai maar een lopend buffet. Beetje jammer weer. Maar ja dat heb je op vrijdag de dertiende.

Toen we terug kwamen in het hotel hebben we nog met onze nieuwe vrienden wat gedronken. Was weer veelte gezellig. Ik ga ze missen!!

Maar die roze olifanten erna niet! ;)